Alfa team
ÁVF e-logisztika

Port of Koper

luka_koper.jpg

  • A koperi kikötő egy kombinált rendeltetésű, közepes tengeri kikötő Szlovéniában
  • BIP-státusszal (Border Inspection Post, határállomás) rendelkező EU kikötő.
  • GPS: 45° 33 25" N, 13° 44 10" E
  • Szolgáltatásaik egész évben, minden nap elérhetőek(kiv. Jan. 1; máj. 1; dec. 25.)
  • Az európai vasúti hálózathoz kapcsolódik
  • A távolabbi piacokkal rendszeres gyűjtőjáratok kötik össze a kikötőt, amivel a közúti szállításhoz mérhető megbízhatóságot lehet elérni.
  • A jelentősebb világhajózási cégek jelenléte miatt a konténer terminálon keresztül biztosított a közvetlen összeköttetés az összes földrész kikötőivel a tehervagonok, tehergépjárművek és kis konténerszállítók („Feeder“-ek) számára.
  • A koperi kikötő egy intermodális csatlakozási pont. Itt találkoznak a különböző szállítási módok és rakodási rendszerek, többek között például a Ro-Ro technológia, és az általános valamint adott projekthez kapcsolódó áruk, konténerek, vagonok, ömlesztett és folyékony áruk és élőállatok átrakodása.
  • A vízmélység 7 és 18 méter közötti. Az Európai Energiaterminálban (ömlesztett termékek) a hajók
    180 000 tonna kapacitású tárolóhelyet tudnak kihasználni.
  • A koperi kikötő biztonsági terve megfelel a Nemzetközi Hajóbiztosítók Szövetsége (SOLAS) és a Tengeri Hajózás és Kikötők Biztonságáról szóló Nemzetközi Kódex (ISPS Code) előírásainak és rendelkezéseinek, valamint az Európai Parlament és a Tanács által kiadott, a kikötőkben levő hajók biztonságának fejlesztéséről szóló rendeletnek. A hajón utazók biztonságáról a Szlovén Köztársaság Tengerhajózási Hivatala gondoskodik.
  • 2007-ben összesen 2234 vízi jármű hajózott be,
  • A kikötő összforgalma elérte a 15,4 millió tonnát.
  • Ebből konténerforgalom 1,3 millió tonna (70 000 TEU)
  • A konténerszállítás szárazföldi szakaszán 56-44% arányban a vasúti módozat vezet a közúttal szemben.
  • Konténer és RoRo raktárkapacitás jelenleg: 19 000 TEU

 

 

 

Trieste
Constantza

Asztali nézet